beroozrasaanonline@gmail.com

بایگانی

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

شرایط نگهداری گیاه بن سای

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸ ق.ظ

بن سای و شرایط نگهداری آن

بن سای نوعی باز تولید درختان طبیعی در فرم های مینیاتوری می باشد. این شکل هنری منشاء خود را از ژاپن و چین گرفته است و قرن ها است که در این کشور ها تمرین می شود. بن سای در گلدان نگهداری می شود و گیاهی است که کاملا به مراقبت شما نیاز دارد. با مراقبت صحیح، بن سای سالم، زیبا و کوچک شما برای سال های زیادی باقی خواهد ماند. از آنجایی که بن سای شما یک درخت کوچک مینیاتوری است، در طول سال ها به زیبایی آن افزوده می شود.

بن سای

نحوه مراقبت کردن از گیاه بن سای

نور: 5 تا 6 ساعت در نور مستقیم، این مقدار می تواند با توجه به گونه ی گیاه شما متفاوت باشد.

آبیاری: هنگامی آبیاری شود که 1 الی 1.5 اینچ از خاک خشک شده باشد، اجازه ندهید خاک کاملا خشک شود.

شرایط خاک: از خاک مخصوص گیاه بن سای یا خاک مخروطی استفاده کنید.

گلدان: هر 1 الی 5 سال بسته به نوع بن سای خود برگ های پژمرده را جدا کرده و جا به جا کنید.

کود: از کود مخصوص گیاه استفاده شود، برای گیاهان داخلی هر ساله کوددهی انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۴۸
آیلار حسینی

میگو چه خواصی دارد؟

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۳۸ ب.ظ

خواص میگو

میگو ماده ای به شدت مغذی است که در سلامت کودکان نقش بسیار زیادی دارد. این ماده به سبب مواد مغذی موجود در خود بسیار مفید می باشد. رشد و سلامت مغز و استخوان ها، کمک به رشد و سلامت دندان های کودکان، جلوگیری از ابتلا به بیماری های عفونی در کودکان، تقویت بینایی و تقویت انرژی از جمله خواص میگو برای کودکان است. این خواص به دلیل وجود مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین و زینک به وجود می آیند.

 

میگو

بسیاری از افراد از ریزش مو رنج می برند. اگر ریزش موی شما به عوامل ژنتیکی مربوط نباشد، علت می تواند از رژیم غذایی ضعیف و عوامل محیطی باشد که درمان آن هم بسیار ساده است. یکی از دلایل اصلی ریزش مو کمبود زینک در بدن می باشد. با افزایش مصرف میگو در رژیم غذایی خود، می توانید نیاز خود را به زینک برطرف سازید. غذاهای دریایی غنی ترین منبع زینک در جهان به شمار می روند.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۳۸
آیلار حسینی

معنای گل ها

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۲۸ ب.ظ

خرید هر گلی به چه معناست؟ 

آیا می دانید گل ها معانی مخصوص خود را دارند؟ آیا می دانید گل هایی وجود دارد که متناسب با مناسبت های خاص هستند؟

گل ها بخشی از مهم ترین مناسبت های زندگی ما هستند. آن ها در روزهای تولد، مراسم تشییع جنازه، فارغ التحصیلی، عروسی و غیره وجود دارند و بخشی از زندگی ما را تشکیل می دهند. برخی از گل ها نیز اهمیت مذهبی دارند.

خرید گل


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۲۸
آیلار حسینی

تاریخچه شکلات

سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸ ب.ظ

تاریخچه شکلات

شکلات ماده ای خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان می باشد. این ماده خوراکی امروزه تنوع باورنکردنی ای دارد. شکلات از گذشته تا به امروز مصارف گوناگونی داشته است و شاید یکی از مرسوم ترین مصارف آن به عنوان هدیه و از

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۲۸
آیلار حسینی

مصرف شیر چه تاثیری بر بدن دارد؟

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۲۰ ب.ظ

مصرف شیر چه تاثیری بر بدن دارد؟

شیر همیشه و در همه حال از مغذی ترین مواد غذایی و لبنیات به شمار آمده است. خواص شیر بیشمار است برای مثال می توان از کلسیم موجود در شیر نام برد که از پوکی استخوان جلوگیری می کند. خرید شیر و قرار دادن آن در برنامه غذابی خود در سلامتی شما بسیار موثر می باشند.

شیر


شیر منبع غنی کلسیم و حاوی مواد معدنی لازم برای سلامت دندان و استخوان­ ها است. شیر گاو سرشار از ویتامین D است. کلسیم و ویتامین D از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می­ کنند، همچنین مقدار کافی از ویتامین دی به تولید سرتونین، هورمون مرتبط با حالت، اشتها، و خواب کمک می­ کند. کمبود ویتامین D با ابتلا به افسردگی، خستگی مزمن و سندروم روده تحریک پذیر در ارتباط می باشد . شیر گاو دارای ویتامین D مورد نیاز برای رویارویی با افسردگی است.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۲۰
آیلار حسینی

طبع گوشت گوسفند و گوساله

پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷ ب.ظ

طبع گوشت گوساله و گوسفند 

مزاج در لغت به معنی در هم آمیختن است و در طب سنتی ایران به مفهوم کیفیت یکسان و جدیدی است که در نتیجه آمیختن ارکان با یکدیگر و فعل و انفعال آن ها در یک جسم مرکب به وجود می آید. طبع هر کس طبیعت تغییر ناپذیر او می باشد اما مزاج را می توان با عادات غذایی مختلف تغییر داد. 

گوشت قرمز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۴۷
آیلار حسینی

هندوانه چه خواصی دارد؟

چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۵۷ ب.ظ

هندوانه چه خواصی دارد؟ 

هندوانه میوه ای محبوب و تابستانی است که تقریبا همه ی مردم آن را دوست دارند و از آن استقبال می کنند، اما شاید خیلی از ما از خواص این میوه خوشمزه غافل شده باشیم. خرید هندوانه در این فصل گرم بسیار اتفاق می افتد، پس چه بهتر که هنگام خرید این محصول، از خواص آن نیز آگاه باشیم.هندوانه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۵۷
آیلار حسینی

تخم مرغ چه خواصی دارد؟

سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۵۹ ب.ظ

تخم مرغ چه خواصی دارد؟

هر تخم مرغ 25 درصد نیاز روزانه به سلنیوم را برطرف می کند و به همین دلیل یکی از مغذی ترین مواد غذایی به شمار می رود. سلنیوم یک ضد التهاب بسیار قوی می باشد که مستقیما با بیماری های قلبی و عروقی و یا ایست قلبی ناشی از کمبود مواد معدنی در ارتباط است. طبق تحقیقات انجام شده، ترکیبات سلنیوم به گونه ای است که مرگ بر اثر بیماری های قلبی و عروقی در سنین بالا را تا 50 درصد کاهش می دهد.

تخم مرغ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۵۹
آیلار حسینی